Καταγγέλουμε το Greenwashing

15 04 2008

Σαν έθνος, σαν κράτος, σαν λαό οι ποικιλώνυμοι «ισχυροί», μας έχουν περάσει για εντελώς βλάκες!

Μας παρουσιάζουν το μαύρο σαν άσπρο.

Το επικίνδυνο σαν ασφαλές.

Το υποχρεωτικό σαν υπερβολικό.

Την αντίδρασή μας σε όσα συμβαίνουν σαν «ακραίες πράξεις»

Την συμμετοχή μας σε ομάδες πίεσης και αλληλο-ενημέρωσης και αγώνα ως γραφικότητες…

Την βρώμα και την μπόχα σαν τον ιδανικό τόπο περιπάτου…

Τα πρόστιμα – χάδι στους βιομήχανους ως «εξαιρετικά υψηλά πρόστιμα»…

Την ασύδοτη ρύπανση ως περιβαλλοντική ευαισθησία

ΛΟΙΠΟΝ, ΔΕΝ ΠΕΡΝΑΝΕ πλέον ΑΥΤΑ!

Είμαστε ΕΔΩ, τα ανακαλύπτουμε και τα καταγγέλουμε σε όλο τον κόσμο!

Τα έχουν δοκιμάσει άλλοι, εξυπνότεροι από εσάς στο παρελθόν. Και απέτυχαν παταγωδώς και εισέπραξαν τελικά το εντελώς αντίθετο αποτέλεσμα…

Ευτυχώς υπάρχει το Ιντερνετ και το Google και ενημερώνουμε τον κόσμο για τις προσπάθειές σας…

ΟΡΙΣΤΕ ΛΟΙΠΟΝ:

Green washing, απόσπασμα από τον ορισμό:

The U.S.-based watchdog group CorpWatch defines greenwash as «the phenomena of socially and environmentally destructive corporations, attempting to preserve and expand their markets or power by posing as friends of the environment.»

Η CorpWatch ορίζει τον όρο «greenwashing» ως: Το φαινόμενο κοινωνικά και περιβαλλονικά καταστροφικών επιχειρήσεων που προσπαθούν να διατηρήσουν και να επεκτείνουν το μερίδιο αγοράς τους παριστάνοντας εαυτές ως φιλικές προς το περιβάλλον»

.

Στο εξωτερικό ήδη έχουν ορίσει κριτίρια αναγνώρισης και κατάταξης των εταιριών που κάνουν green washing:

[…]

Κριτήριο 5:
THE AD LEAVES OUT OR MASKS IMPORTANT INFORMATION, MAKING THE GREEN CLAIM SOUND BETTER THAN IT IS
. Do you think the ad exists to divert attention from something else the company does?

Η διαφήμιση δεν αναφέρει ή αποκρύπτει σημαντικές πληροφορίες, κάνοντας τον ισχυρισμό (της εταιρίας) να ακούγεται καλύτερος από ότι πραγματικά είναι. Νομίζετε ότι η διαφήμιση προσπαθεί να αποσπάσει την προσοχή από κάτι άλλο που κάνει η εταιρία;

[…]

.

Και από ένα άλλο site από τον Καναδά, για την Επιχειρησιακή Ηθική.

Γιατί το Greenwashing είναι κακό;

[…]

Most obviously, greenwashing is misleading. It attempts to deceive us, making us think that a company with an awful environmental track record actually has a great one.

Το πιο προφανές, γιατί το greenwashing είναι παραπλανητικό . Προσπαθεί να μας εξαπατήσει, να μας κάνει να πιστέψουμε ότι μία εταιρία μέ ένα αισχρό περιβαλλοντικό ιστορικό, στην πραγματικότητα έχει ένα φανταστικό – υποδειγματικό ιστορικό.

[…]

[…]

Thus well-meaning companies, companies committed to responsible behaviour with regard to the environment, have every reason to be critical of companies that greenwash.

... (Κάνει τους καταναλωτές κυνικούς και δύσπιστους σε κάθε διαφήμιση )…

Οπότε, οι καλοπροαίρετες εταιρίες, οι εταιρίες που είναι αφοσιωμένες στην υπεύθυνη περιβαλλοντική συμπεριφορά έχουν κάθε λόγο να ασκούν κριτική (να καταδικάζουν) τις εταιρίες που κάνουν greenwashing

[…]

.

Και από ένα μπλόγκ εστιασμένο στο να «Ξεσκεπάζει τους περιβαλλοντικούς υποκριτές πάντα και παντού»:

[…]

Ιf a company, in particular, takes out a large advertisement in a newspaper, or runs a TV advertisement saying how great their green credentials are — then they are hiding something, guaranteed. If someone is trying sell their “green” credentials then ask yourself, “why?”

Αν μία εταιρία, συγκεκριμένα, βγάζει μία μεγάλη διαφήμιση σε εφημερίδα ή στην τηλεόραση, και λέει πόσο περιβαλλοντικά ευαίσθητη είναι – τότε κάτι κρύβει! Εγγυημένα! Αν κάποιος προσπαθεί να σας πουλήσει τα «πράσινα» διαπιστευτήριά του, τότε αναρωτηθείτε: «Γιατί;»

[…]

Καταλάβατε;

Η φάση λοιπόν του «περιβαλλοντικού ξεπλύματος» απέτυχε…

Κύριοι ρυπαντές, στην συνέχεια καλό θα ήταν να διαβάσετε και ακόμα καλύτερα να προσπαθήσετε να εφαρμόσετε και κάποιο άλλο «κόλπο» που λέγεται «ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ»…

Ένα πολύ καλό άρθρο για την εταιρική κοινωνική ευθύνη υπάρχει εδώ (ευχαριστούμε τον Γιώργο που σχολίασε σχετικά):
http://htsoukas.blogspot.com/2008/04/blog-post.html

.

Αγαπητοί αναγνώστες, όλα όσα πάνε να δοκιμάσουν πάνω μας, όλα τους τα κόλπα, έχουν ήδη δοκιμαστεί στο παρελθόν, σε άλλους, με ΟΛΕΘΡΙΑ αποτελέσματα…

Άνθρωποι πέθαναν και υπέφεραν και οι αντιδράσεις των εταιριών, των αρχών αλλά και δυστυχώς του κόσμου ακολούθησαν ένα συγκεκριμένο τρόπο κλιμάκωσης που μοιάζει με την μέχρι τώρα πορεία μας…

Θα δοκιμάσουν πολλά. Το έχουν κάνει κι άλλοι στο παρελθόν. Τα γνωρίζουμε ήδη και θα τα καταγγέλουμε. Θα βασιστούμε στην εμπειρία που κερδήθηκε -δυστυχώς- από ανθρώπινες ζωές για να καταδείξουμε τις πρακτικές των αρχών και των επιχειρήσεων να κουκουλώσουν τα εγκλήματά τους.
Θα σας ενημερώσουμε για τα λάθη των κατοίκων που έγιναν σε άλλες αντίστοιχες με την δική μας περιπτώσεις, με την ευχή να είμαστε ενωμένοι και εμείς να μπορέσουμε να τα αποφύγουμε…

Έχουμε την γνώση και την εμπειρία του παρελθόντος…

———————————————————————-

ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΟΚ.

———————————————————————-

Μείνετε συντονισμένοι…

ΠΡΟΣΘΗΚΗ: Δημοσιεύθηκε και μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ:

minimatagrfinal

Καλή Ανάγνωση!

.

Advertisements

Ενέργειες

Information

4 Σχόλια

16 04 2008
Γιώργος

Ένα πολύ καλό άρθρο για την εταιρική κοινωνική ευθύνη και γιατί συμφέρει (και) τις εταιρείες να υιοθετήσουν τις αξίες της, διάβασα πρόσφατα εδώ:
http://htsoukas.blogspot.com/2008/04/blog-post.html

16 04 2008
asopossos

Πράγματι, πολύ καλό άρθρο.

Το βάζω σαν λινκ στο ποστ.

21 10 2009
Ακόυσατε ακούσατε! « Asopos SOS

[…] GREENWASHING……………. […]

11 01 2010
Asopos SOS

[…] έρχεται να προστεθεί σε άλλες παλαιότερες, (ΕΑΒ, greenwashing, τα “εξαιρετικά υψηλά πρόστιμα” του Σουφλιά, που […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: