20 ερωτήσεις: ΙΕΡΕΑΣ-Ακτιβιστής Ιωάννης Οικονομίδης

21 11 2007

Ιωάννης Οικονομίδης
ΙΕΡΕΑΣ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΟΙΝΟΦΥΤΩΝ και ΑΚΤΙΒΙΣΤΗΣ

[ 20 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ]
«Ο ρυπαίνων πληρώνει» για τον Ασωπό

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΧΑΡΗΣ ΚΑΡΑΝΙΚΑΣ
Χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες για την καλύτερη ενημέρωσή του όσον αφορά τα περιβαλλοντικά ζητήματα, φωτογραφίζει παράνομους αγωγούς και σύντομα θα προβεί σε μηνύσεις κατά των ρυπαντών των υπογείων υδάτων των Οινοφύτων.
Τα τελευταία επτά χρόνια, ο ιερέας Ιωάννης Οικονομίδης είχε στο μυαλό του έναν και μόνο στόχο: να σταματήσει την ανεξέλεγκτη ρύπανση του Ασωπού.

Θα προχωρήσετε σε αγωγές κατά των εταιρειών που ρυπαίνουν τον Ασωπό;
Οπωσδήποτε. Θα απαιτήσουμε την απορρύπανση του υδροφόρου ορίζοντα σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει». Η αποκατάσταση της ζημιάς είναι η μεγαλύτερη οφειλή προς τις επόμενες γενιές.

Πώς σκοπεύετε να κινηθείτε από εδώ και πέρα;
Οργανωνόμαστε σε συλλόγους σε όλη την παραποτάμια περιοχή. Θα εξαντλήσουμε κάθε ένδικο αλλά και άλλα μέσα, ώστε επιτέλους να εξορθολογιστεί η κατάσταση που επικρατεί σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των βιομηχανιών αλλά και τα απόβλητα που παράγουν.

Πότε αρχίσατε να ασχολείσθε με τα περιβαλλοντικά ζητήματα;
Πριν από επτά χρόνια είχα την καλή τύχη να γνωρίσω τον χημικό Θανάση Παντελόγλου, ακούγοντας μια εισήγησή του με θέμα «Παιδί και Περιβάλλον». Συνειδητοποίησα τις διαστάσεις του προβλήματος. Ο πρώτος μου γιος ήταν ακόμη πολύ μικρός.

Από πού αντλείτε τη δύναμη να αγωνίζεσθε για την προστασία του περιβάλλοντος;
Λέγεται «ένστικτο αυτοσυντήρησης».

Ποια είναι τα λάθη που οδήγησαν στην ανεξέλεγκτη ρύπανση του νερού των Οινοφύτων;
Η ανοησία κατέστησε την Πολιτεία «κουφή» και «τυφλή» και κάποιους επιχειρηματίες αδίστακτους. Επιγραμματικά, η έλλειψη χωροταξίας και η απουσία κοινής λογικής στη διαδικασία αδειοδότησης και ελέγχου των επιχειρήσεων.

Ποια είναι τα στοιχεία που δείχνουν ότι αυξήθηκαν τα κρούσματα καρκίνου στην περιοχή;
Το 2004 σε αναλύσεις του Γενικού Χημείου του Κράτους ανιχνεύθηκε για πρώτη φορά χρώμιο. Αναζητήσαμε στις τοπικές υγειονομικές υπηρεσίες στοιχεία που θα έδειχναν επιπτώσεις στην υγεία του τοπικού πληθυσμού. Δεν υπήρχαν. Έτσι αξιοποιήσαμε το αρχείο αδειών ταφής της ενορίας μας. Διαπιστώσαμε τετραπλασιασμό της εμφάνισης του καρκίνου ως αιτίας θανάτου την τελευταία δεκαπενταετία.

Υπάρχουν άλλες επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων;
 Και οι κάτοικοι και οι γιατροί της περιοχής διαπιστώνουν πολλά και εκφράζουν την ανησυχία τους.

Γιατί δεν κηρύχθηκε ο Νομός Βοιωτίας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης μόλις ανέκυψε το πρόβλημα;
Ρωτήστε τον περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας. Ίσως αυτό έγινε σε μια προσπάθεια υποβάθμισης του προβλήματος και των συνεπειών του.

Πώς κρίνετε την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Οινοφύτων να μη διακόψει την παροχή του νερού, παρά το γεγονός ότι «κρίνεται ακατάλληλο για κάθε ανθρώπινη χρήση»;
Είναι αδιανόητο ένα Δημοτικό Συμβούλιο να ψηφίζει εάν θα εφαρμόσει τους νόμους του κράτους. Θα λογοδοτήσουν γι΄ αυτό που έκαναν.

Οι κάτοικοι των Οινοφύτων κάνουν μπάνιο και πλένουν τα πιάτα και τις τροφές με αυτό το νερό;
Βρισκόμαστε σε πολύ δύσκολη θέση. Δύσκολα μπορεί να συνειδητοποιήσει κανείς τη ζημιά και τον κίνδυνο.

Πώς καταφέρνετε να συνδυάζετε τον ακτιβισμό με την ιεροσύνη;
Είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους.

Δεχθήκατε επικρίσεις από τους ανωτέρους σας στην ιεραρχία, για την περιβαλλοντική δράση σας;
Ναι, αλλά πιστεύω πως οφείλονταν σε διαφορετική αντίληψη για την ποιμαντική δραστηριότητα του σημερινού ιερέα.

Με ποιον τρόπο εκδηλώθηκαν αυτές οι επικρίσεις;
Δεν έχει σημασία. Πώς αντιδράσατε; Έχω μάθει να ενεργώ ως ιερέας σύμφωνα με τη συνείδησή μου και το συμφέρον όλων των κατοίκων της ενορίας μου, πιστών και μη, ημεδαπών και αλλοδαπών.

Έχετε δεχθεί απειλές εξαιτίας του αγώνα σας;
Η μεγαλύτερη απειλή είναι αυτή του εξασθενούς χρωμίου. Αυτή δεν μπορώ να αγνοήσω, όλες τις άλλες προς το παρόν ναι.

Τι είναι αυτό που σας έκανε μεγαλύτερη εντύπωση στους χειρισμούς του κράτους για την κρίση των Οινοφύτων;
 Η αδιαφορία και η αναλγησία απέναντι σε ό,τι πιο ιερό υπάρχει: τη ζωή των παιδιών.

Έχετε τρία παιδιά. Τι ελπίζετε για το μέλλον τους;
Απλά, δεν θέλω να τα βρει κανένα κακό…

Λέγεται ότι ασχολείσθε και με τις νέες τεχνολογίες…
Είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο γι΄ αυτόν που τις χρησιμοποιεί σωστά. Κατά βάθος τις βλέπω σαν ένα παιχνίδι για μεγάλους.

Έχετε κάποια χόμπι για να ξεφεύγετε από την καθημερινότητα;
Η φωτογραφία και η μουσική είναι τα αγχολυτικά μου.

Για ποια πράγματα έχετε μετανιώσει στη ζωή σας;
Θα είμαι πολύ ευχαριστημένος εάν μπορώ να απαντήσω, μαζί με άλλες παρόμοιες ερωτήσεις, λίγο πριν πεθάνω.

http://www.tanea.gr/ColumnCategory.aspx?d=20071120&nid=6638065&sn=%CE%95%CE%9B%CE%9B%CE%91%CE%94%CE%91&spid=876

Advertisements

Ενέργειες

Information

3 Σχόλια

22 11 2007
manitaritoubounou

«…Πώς καταφέρνετε να συνδυάζετε τον ακτιβισμό με την ιεροσύνη;
Είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους…»

Καταπληκτικό.

Η ιεροσύνη μπορεί να συνδιάσει το ίδιο εύκολα τον ακτιβισμό και την ησυχία.

Δυστυχώς οι «επαγγελματίες» συνδιάζουν την αν-ησυχία με τον κομφορμισμό…

Το ερώτημα που με απσχολεί είναι: Γιατί άραγε εμείς να επηρρεζόμαστε τόσο πολλοί από τις μα@@@$$ίες τους;;;

22 11 2007
asopossos

Μακάρι όλοι οι ιερείς να ήταν σαν τον Ιωάννη Οικονομίδη!

Γιατί η έννοια της εκκλησίας έχει παρεξηγηθεί πολύ (κατά την ταπεινή μου άποψη) τους τελευταίους …18 αιώνες. :)

29 11 2007
o Greco

Τρομερός άνθρωπος και είναι τιμή μας να είναι ανάμεσά μας. Να είναι καλά και να χαίρεται την οικογένειά του. Τον ευχαριστώ που επέλεξε και δίνει ουσία στην ιεροσύνη. Μπράβο του.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: